Wednesday, June 16, 2010

nak share tentang KEKASIH HATIKU =]


Tetapkan dan kuatkan hatiku pada MU....

salam, dah lama rasanya x post kat dlm ni...ada bnda nk kongsi ni tentang???.... kalu sudi baca yr n hayati ^_^




Nak share tentang KEKASIHKU?(aku type hruf besar tu sbb terlampau syg sgt kat DIA =))
Penyayang sifatNYA..
Betul ni x tipu punyr
pure cinta nak dikategorikan tu..InsyaALLAH(moga ditetapkan hati ni hanya PADAMU)

Masa aku susah,minta tolong DIA,
Sure akan dapat bantuan
Bila aku susah hati boleh terus mengadu kat DIA direct!!!Bila aku mengadu kat DIA
aku rasa peace jr,4 surelah KEKASIH kan?hmmm...




ish beruntunglah la dapat KEKASIH mcm ni,Tak pernah dan tak akn disakitkan hatiku...
Pastu bila-bila masa jr boleh contact DIA,Yang seronok tu bila dapat rasa DIA dekat kat hati ni!!
ye la..cinta punya pasal kan???

Dia x kisah pun kalu aku x ingat kat DIA,tapi memang rugilah aku..sebab kalu aku ingat dan slalu contact DIA sure macam-macam lah aku dapat..=)Tak kira lah material ke spiritual ke,emmm...


MEmang KEKASIH sejatilah lah tu!!!
Bila aku rindu kat DIA,bace jr surat cintaNYA..
Mcm2 nasihat ad kat dalam tu,siap bagi example nak bagi aku faham,




bila aku sedih atau frust..DIA banyak bagi kata2 semangat dalam surat CintaNYA..
DIA kata LA TAHZAN,DIA ADA BERSAMAku...
DIA xpernah tipu..samaada aku ni la nak ingat kat DIA atau x =(




kadang2 DIA nak test cinta aku ni betul ke x?
DIA uji aku dengan ujian...aku tahu ujian yang DIA bagi sebab DIA sayang aku..
kadang2 aku jelous kat DIA sbb ramai sgt yang jatuh cinta ngan DIA
so,kenalah aku berusaha betul2...What u give u get back.So,kalu aku usaha lebih dapat lebih la kan?


KEKASIH aku ni baik sgt2...PERFECT!!!
tu yang kadang2 tengah malam 3 4 pagi pun,kalu aku terjaga sure aku contact DIA...
Rindulah!!Asyik teringat DIA setiap masa..




DIA pesan kat aku belajar sungguh2,kuasai ilmu sebanyak yang boleh,
Maklumlah KEKASIH aku ni Maha BIJAK+GENIUS+CERDIK...(kalu nak tahu ilmu DIA x de siapa dapat nak tanding....Hebatkan???


So kenalah aku penuhi tuntutan DIA tu,DIA kata tanpa ilmu..
Setiap benda @kerja @amal yang aku buat sia2 jer..
Sebab tu la DIA makin sayang kat aku kalu rajin belajar


Rasa makin dekat dengan DIA...
Hmmm,aku pun malu la nak cakap byk2 lagi,sebenarnya aku belum pernah jumpa DIA
Belum bersedia ag(adakah cukup persediaan aku untuk bertemu dgan DIA???)tapi KEKASIH aku ni dah janji suatu hari nanti mesti jumpa


Sekarang menghitung hari la aku..Kecut perut aku dibuatnya...so aku kena prepare awal-awal..
Takpela,kena berkorban sekrang,sebab..DIA dah janji..
Siapa2 yang DIA sayang
DIA bagi hadiah special yang orang x pernah terfikir pun!!!



-jika salah minta tegur-






























Saturday, June 12, 2010

42 Nasihat Agama Yang Amat Berguna




  1. Jika kamu menjaga hak-hak ALLAH SWT,ALLAH SWT akan menjaga hak-hak kamu

  2. Jika kamu tidak malu kpd ALLAH,lakukan apa yang kamu kehendaki

  3. Elokkan makanan kamu,pasti ALLAH memaqbulkan segala permintaan kamu.

  4. Takutlah kpd ALLAH,walau dimana kamu berada.

  5. Balaslah kejahatan dengan kebaikan pasti kamu mendapat ganjarannya.

  6. Berakhlak dengan sebaik-baik akhlak.

  7. Takutlah kepada perkara-perkara dosa,pasti kamu akan menjadi hamba ALLAH terbaik.

  8. Redhalah dengan pembahagian ALLAH,pasti kamu akan menjadi manusia paling kaya.

  9. Sayangilah manusia sebagaimana kamu sayang pada diri kamu sendiri.

  10. Jangan terlalu banyak ketawa kerana dengan banyak ketawa boleh menyebabkan hati mati.

  11. Kezaliman adalah kegelapan di akhirat kelak.

  12. Bertaqwalah kepada ALLAH dan berlaku adillah kpd anak-anak kamu.

  13. Jauhilah daripada api neraka walau sekadar bersedekah dengan sebiji tamar.

  14. Takutlah kepada doa orang-orang yang telah kamu zalimi.

  15. Perkara yang paling berat dalam timbangan ALLAH adalah Akhlak dan budi perkerti mulia.

  16. Bertindak dengan tenang adalah ajaran ALLAH dan gopoh-gapah adalah amalan syaitan.

  17. Orang yang sedikit harta,mendapat kiraan yang senang daripada ALLAH.

  18. Jika kamu tidak bersifat pemarah kamu akan miliki Syurga.

  19. Amalan yang paling ALLAH sukai adalah amalan yang berterusan walaupun sedikit.

  20. Tempat ynag paling ALLAH sukai dalam sebuah negeri adalah masjid.

  21. Tempat yang paling ALLAH benci adalah pasar-pasar.

  22. Makanan ynag palig ALLAH sukai adalah makanan yang disedekah secara beramai-ramai

  23. Perkataan yang paling ALLAH sukai adalah Subahanallahwabihamdih

  24. Orang yang paling ALLAH sukai adalah orang yang mencari manfaat dalam agama.

  25. Amalan yang ALLAH sukai adalah amalan yang mendatangkan kesukaan kpd manusia.

  26. Sesiapa dpt menahan kemarahan,ALLAH akan menutup perkara yang memalukan.

  27. AKhlak buruk adalah akhlak sebagaimana cuka merosakkan madu.

  28. Hamba yang paling ALLAH sukai adalah hambanya yang paling mulia akhlaknya.

  29. Hati-hati dengan dunia kerana ianya elok pada pandangan dan manis citarasanya.

  30. Jagalah lidah kamu.

  31. Laksanakan amanah kpd mereka yang mempercayai amanah yang telah kamu miliki.

  32. Janganlah kamu menipu kepada orang yang telah menipu kamu.

  33. Berdoalah kpd ALLAH dalam kamu yakin kepada penerimanya.

  34. Berilah berita gembira,janganlah kamu menakut-nakutkan seseorang.

  35. Permudahakanlah sesuatu urusan,janganlah kamu memayahkan sesuatu urusan.

  36. Makanlah dengan tangan kanan dan makanlah apa yang kamu layak makan.

  37. Jika kamu didatangi nikmat atau harta,maka perhatikan kesan nikmat tersebut keatas diri kamu.

  38. JIka sesuatu kaum menganugerahkan kepada kamu kemuliaan,maka muliakan mereka.

  39. Jika kamu didatangi seseorang lelaki untuk meminang anak kamu,dan dia memiliki nila-niali agama dan kemuliaan akhlak maka terimalah pinangannya atau kahwinkan dia.

  40. Jika ALLAH mengkehendaki sesuatu ahli keluarga itu bahagia,ALLAH akan mencampakkan perasaan kasih sayang pada ahli-ahli keluarga tersebut.

  41. Jika manusia melakukan kejahatan kepada kamu,maka lakukanlah kebaikkan kepada mereka.

  42. Jika ada orang melaga-lagakan kamu,biarkanlah dia.




(sumber blogperibadirasulullah)

-jika salah minta tegur-









Tuesday, June 8, 2010

suatu hari nanti...Janji Kemenangan Islam ke atas yahudi


adk ni kehilangan kaki disebabkan kekejaman mereka,InsyaALLAH kakimu di JANNAH sedang menanti..



Lihatlah....orang tua ni terpaksa menggagahkan diri untuk mendukung anak i2


Adikku...Mujahid Kecil









hanya mampu ku ucapkan sabar saudara ku...Kemenangan pasti akan tiba,janji ALLAH itu BENAR..TERUSKAN PERJUANGAN,ALLAH MAHA MENGETAHUI KAMU MAMPU MENGHADAPINYA...
panjatkanlah setinggi -setinggi kesyukuran,kita di tmpat yg aman tapi jangn kita leka..jgan lalai Jalankanlah tanggungjawabmu sementara masa masih ada...(ingat diriku,kamu x thu masa yg ditinggalkan untuk mu) ALLAH MAHA PENYAYANG,kembalilah padanya..

rasanya semua umat ISLAM,pada hari ni merasa geram,benci kepada yahudi Laknatullah..sebenarnya peperangan antara muslim dan yahudi tidak ada titik noktahnya.Ia akan terus berlaku sehinggalah kiamat


sahabat yang dirahmati ALLAH...satu soalan yang ingin diutarakan adakah kita yakin dengan janji ALLAH?biar imanmu yang jawab..

Janji ALLAH tentang kemenangan umat ISLAMpasti akan berlaku,dan kita akan menang dan kalahkan YAHUDI itu.TAKBIR!!!

"Dialah yang mengutuskan Rasul-Nya dengan petunjuk dan agama yang sebenar(ISLAM) untuk mengatasi atas seluruh agama sekaliannya meskipun orang musyrik membencinya."
(at-Taubah:33)

Daripada Abu Hurairah,dimana Rasulullah s.a.w bersabda yg bermksud "Kiamat pasti akan terjadi sehingga kaum Muslimin memerangi Yahudi,lalu kaum Muslimin akan membunuh mereka hinnga setiap orang Yahudi bersembunyi di balik batu dan pohon itu berkata "Wahai Muslim,Wahai hamba ALLAH ada orang Yahudi di belakang ku ke marilah dan BUNUHlah dia,kecuali (pohon)gharqad kerana ia adalah pohon Yahudi (Riwayat Bukhari dan Muslim)



Teringat rancangan MHI,msa 2 mereka jemput Ustaz Zahazan...ap yg sya ingat ustaz ni kata org Yahudi dah lame mengkaji hadis ni,mereka dah mula menanam pohon gharqad sebab mereka tahu pohon ni akan membantu mereka nnti...bagi kita sejauh mana kita sedar tentang hadis ni...adakah kita mengambil iktibar

KIAMAT pasti akan jadi,ISLAM pasti akan menang..tapi adakha kita sekadar duduk sahaja,kembalilah kembalilah kembalilah pada ALLAH,Rasulullah telah berpesan dalam khutbah terakhir baginda..Berpegang teguh pada AL-Quran dan AS-sunnah,kamu tidak akan sesat selamanya...wahai saudara seislamku,sayangilah Agama ALLAH ni,Agama ISLAM kalu bukan kita untuk menjaganya dan mntarbatkannya SIAPA LAGI???

HIDUP!HIDUP! ISLAM HANCUR!HANCUR! KUFFAR
HIDUP!HIDUP!ISLAM HANCUR!HANCUR!MUNAFIK
HIDUP!HIDUP!ISLAM HANCUR!HANCUR!YAHUDI

TAKBIR!


-jika salah minta tegur-
(gmbr2 d atas diamik dri blog sahabt ana)









































Mak kata tak sakit..macam gigit semut jr


Allamdulillah dua2 selamat berkhatan =)




abangngah,yassier ngan mak....(yasier baru selesai,alfi odw)



Alhamdulillah pada isnin yg lepas dua orang adk lelaki saya selamat berkhatan..dah besar dah adk saya ni =)kat atas ni gambar2 hero aftter sunat...

Dalil utama berkaitan berkhatan adalah:

"lima perkara fitrah:Berkhatan,mencukur bulu kemaluan,memotong kuku,mencabut bulu ketiak(cukur) dan memendekkan misai".(Riwayat Muslim)

Rasulullah Berkhatan

Menurut pandangan dan kajian oleh Imam Qayyim dalam kitab Zadul Ma'ad pandangan yang paling tepat adalah Rasulullah SAW dikhatankan oleh Abu Mutalib pada hai ketujuh kelahiran baginda mengikut kebiasaan Arab.
Dan ada pandangan bahawa Rasulullah SAW dilahirkan dalam keadaan berkhatan adalah lemah,demikian juga pandangan yang menyatakan bahawa Jibrail a.s yang mengkhatankan baginda semasa membelah dada baginda SAW.

(sumber:disunting dari http://www.zaharuddin.net/)

p/s:untuk alfi dan yasier,akak harap adk lepas ni jadi anak yang soleh yr...kena rajin solat,dengar kata mak,i know you are good boys =)

this song,i dedicate special to my brother's...

video

-jika salah minta tegur-

Tuesday, June 1, 2010

doakan untuk ummat ISLAM-doa Qunut Nazilah

doa Qunut Nazilah

ya ALLAH,

Sesungguhnya kami meletakkan-Mu

di batang-batang leher musuh-musuh kami,

Dan kamu berlindung dengan-Mu

daripada kejahatan mereka.

ya ALLAH

Leburkanlah kumpulan-kumpulan mereka,

Pecah belahkanlah dan kacau-bilaukanlah persatuan mereka

Goncangkanlah pendirian mereka

Dan hantarkanlah anjing-anjing Kamu kepada mereka

Wahai Tuhan Yang Gagah Perkasa

Wahai Tuhan Yang Maha Menghukum

Wahai Tuhan Yang Bersifat Murka,

Ya ALLAH,Ya ALLAH,Ya ALLAH

Wahai Tuhan yang menurunkan kitab,

Wahai Tuhan yang mengarakkan awan,

Wahai Tuhan yang menewaskan bala tentera al-Ahzab

Kalahkan mereka,Kalahkan mereka,Kalahkan Mereka

Dan menangkan kami ke atas mereka

aminnn

"doakan saudara-saudara kita seislam yang dizalimi dan ditindas oleh kaum kafir"

Moga-moga Kemenangan berada di pihak ISLAM!!!!