Friday, May 21, 2010

Surah Al-Hashr; Gunung takut kepada ALLAH,bagaimana KITA???

mari kita tadabbur ayat ini...

Dengan nama ALLAH,yang MAha Pemurah,lagi Maha Mengasihani.

"Sesungguhnya orang-orang yang takut kpd Rabbnya yang tidak terlihat oleh mereka,mereka memperoleh ampunan dan pahala yang besar"(al-mulk,67:12)

Sabda Rasulullah "Barangsiapa yang mengingati ALLAH kemudian dia menangis sehingga air matanya mengalir jatuh ke bumi nescaya dia tidak akan diazab pada hari kiamat kelak".(HR al-Hakim)

renungkan pada diri sendiri, sudah berapa lama diri ini tidak menangis mengenang dosa yang dilakukan..padahal byk dosa yang telah dilakukan,masih byk lagi tanggunggjawab yang belum laksanakan sebagai seorang hambaNYA, seorang anak,seorang sahabat,seorang dikatakan menegakkan amar makruf nahi Mungkar!!!

adakah sekadar MENANGIS sje,ummat ISLAM perlu bersatu tegakkan ISLAM...tanggungjawab kita byk...masa semakin suntuk..WAKE UP MUSLIM!!!

"Ya ALLAH,Tuhan yang membalik-balikkan hati ini,tetapkanlah di jalan agama-MU"(riwayat At-Tarmizi daripada Anas bin Malik)

Sabda Rasulullah'Semua mata (manusia) pada hari kiamat akan menangis kecuali(ada beberapa orang yang tidak menangis)pertama,mata yang terjaga dari hal-hal yang diharamkan,kedua mata yang digunakan untuk berjaga-jaga(pd mlm hri)di jalan ALLAH,ketiga mata menangis kerana takut pada ALLAH walau (air mata yang keluar itu)hanya sekecil kepala seekor lalat".(HR:Asbahany)

Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a. "Barangsiapa mendengar satu ayat dari Kitab ALLAH s.w.t maka dicatatkan untuknya HASANAH berganda,dan barangsiapa membaca satu ayat kitab ALLAH s.w.t maka ayat itu merupakan NUR baginya kelak dihari kiamat".

-WAKE UP MUSLIM!!!-

-jika diri ini salah diminta tegur-=)

2 comments:

  1. assalamualaikum saudara/saudari.
    semoga terus diberi kekuatan menulis.
    insya-Allah.
    kita hiduplah mencari rahmat Allah SWT.
    semoga Allah redha dengan kita.
    amin.
    Selamat beramal.

    ReplyDelete
  2. waa'laikumussalam,syukran saudara....insyaALLAH moga ALLAH bri kekuatan untuk trus menulis,menyampaikan n yg pling penting beramal dengan ilmu yg kta ad..ilmu tanpa amal adalah sia2.

    ReplyDelete